Εδώ και αρκετό καιρό η Subaru και πιο συγκεκριμένα η Subaru Tecnica International ή όπως είναι πιο γνωστή, “STI”, μοιάζει να βρίσκεται σε χειμερία νάρκη. Η κατάσταση στην βιομηχανία αυτοκινήτου δεν ευνοεί τα προϊόντα στα οποία εξειδικεύεται το παρακλάδι της ιαπωνικής μάρκας οπότε η μεταφορική χειμερία νάρκη είναι εν μέρει δικαιολογημένη καθώς η STI περιμένει την άνοιξη για να ξυπνήσει και να επανέλθει στο προσκήνιο. Ποια είναι αυτή η άνοιξη και πότε θα έρθει δεν γνωρίζουμε. Δεν είμαστε καν σίγουροι για το αν γνωρίζουν οι ιθύνοντες της Subaru και της STI αλλά μέχρι να έρθει και επειδή η εταιρία δεν γίνεται να παρουσιαστεί στο Japan Mobility Show χωρίς κάποιους “κράχτες”, η Subaru έχει στο περίπτερο της δύο… κτήνη. Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος με το Performance-E να αναπαριστά το μέλλον των επιδόσεων και το Performance-B το παρόν…

Ξεκινώντας από το δεύτερο, “παρόν” στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει θερμικός κινητήρας και ενώ το Performance-B STI concept παίρνει τη μορφή ενός καυτού hatchback με φαρδιά φτερά τα οποία έχουν ενσωματωμένους αεραγωγούς, το χαρακτηριστικό scoop στο καπό, νέους προφυλακτήρες και μία τεράστια αεροτομή η οποία συνδυάζεται με έναν αρκετά πολύπλοκο διαχύτη, το πρωτότυπο παραμένει πιστό στην… βενζίνη.

Δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα για το ποιόν του κινητήρα που έχει επιλεχθεί για την κίνηση του Performance-B STI αλλά μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι είναι boxer και ότι είναι υπερτροφοδοτούμενος ενώ η (άγνωστη) ισχύς περνά στον δρόμο μέσω του Symmetrical All-Wheel Drive συστήματος τετρακίνησης της εταιρίας. Εννοείται ότι κανείς δεν γνωρίζει αν η Subaru σκοπεύει να περάσει το θερμικό πρωτότυπο στην παραγωγή αλλά θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να σταθεί απέναντι στην GR Corolla με παρόμοιο στιλ, ίσως λίγο πιο ακραίο και παρόμοια τεχνικά χαρακτηριστικά.

Καλώς ή κακώς όμως, την παράσταση στο Τόκιο κλέβει το… άλλο concept της Subaru – το αμιγώς ηλεκτρικό Performance-E STI concept που περιγράφεται από την εταιρία ως “η αιχμή του δόρατος της νέας γενιάς” αλλά ταυτόχρονα υπόσχεται μία φιλική, άνετη και ευρύχωρη καμπίνα με πληθώρα τεχνολογιών οι οποίες δεν περιορίζονται στον τομέα των επιδόσεων. Όσον αφορά στην εμφάνιση, το Performance-E είναι και φαίνεται next-gen με έντονες γωνίες, λεπτά φωτιστικά σώματα, μεγάλους αεραγωγούς και περισσότερα πτερύγια απ’ όσα πιθανώς χρειάζεται και το κερασάκι στην τούρτα, τις αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες ελαφρού κράματος.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η Subaru έδωσε στη δημοσιότητα και εικόνες που δείχνουν την αρχιτεκτονική του πρωτότυπου με τις μπαταρίες τοποθετημένες στο πάτωμα του οχήματος και ένα σετ ηλεκτροκινητήρων στους δύο άξονες να παρέχουν την απαραίτητη ισχύ και φυσικά, δυνατότητες τετρακίνησης. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και πάλι λάμπουν διά της απουσίας τους αν και αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς η Subaru έχει μακρά παράδοση στο να μας απογοητεύει παρουσιάζοντας εντυπωσιακά concepts τα οποία είτε δεν περνούν ποτέ στην παραγωγή, είτε περνούν εξαιρετικά αλλαγμένα προς το χειρότερο, οπότε το καλάθι που κρατάμε όσον αφορά σε αυτά τα δύο πρωτότυπα είναι το μικρότερο που μπορείς να φανταστείς.
Κατά τα άλλα, ενώ τα “Performance” πρωτότυπα αναπαριστούν την… Performance πλευρά της Subaru, υπάρχει και η Adventure πλευρά της η οποία εκπροσωπείται από το αμιγώς ηλεκτρικό Trailseeker (ή E-Outback ανάλογα την αγορά), το νέο Forester Wilderness και το Outback Wilderness. Όλα πραγματοποιούν την πρεμιέρα τους στην Ιαπωνία και όλα εξοπλίζονται με (προαιρετικά) αξεσουάρ που ενισχύουν τον χαρακτήρα τους.


 
                                               
                                                       
                                                      
